سیم کارت کدام اپراتور بهتر است؟ | رندباز

از کدام اپراتور سیم کارت بخرم؟

سیم کارت کدام اپراتور بهتر است؟

همراه اول، ایرانسل و رایتل که سه اپراتور برتر کشور هستند که می توانند با ویژگی ها و امکاناتی خود هر فرد را هنگام خرید سیم‌کارت به چالش بکشانند.
تاریخ انتشار: 9تیر 1403

همراه اول، ایرانسل و رایتل که سه اپراتور برتر کشور هستند که می توانند با ویژگی ها و امکاناتی خود هر فرد را هنگام خرید سیم‌کارت به چالش بکشانند.

انتخاب بهترین اپراتور در هنگام خرید سیم‌کارت یکی از چالش های کاربران است. همراه اول، ایرانسل و رایتل سه اپراتور شناخته شده کشور هستند که در ارائه خدمات ارتباطی، تنوع بسته های اینترنتی و پوشش آنتن دهی در شهرهای مختلف بهترین عملکرد را دارند.

باتوجه به اینکه امکانات هر یک از اپراتورها با دیگری متفاوت بوده در ادامه این مطلب به بررسی عملکرد سه اپراتور "همراه اول، ایرانسل و رایتل" خواهیم پرداخت.

همراه اول

همراه اول اولین اپراتور تلفن همراه در ایران است. این اپراتور فعالیت خود را از سال 1373 آغاز کرده است و توانسته است با فعالیت درخشان خود و بومی سازی برخی از تکنولوژی ها، عنوان تنها روابط عمومی شبکه ای ایران را از آن خود نماید. همراه اول بارها به عنوان اپراتور برتر جوایزی در حوزه فروش، دریافت بالاترین نشان مسئولیت اجتماعی ایران و ثبت رکورد 19.2 پتابایتی ترافیک روزانه دیتا در شبکه شده است.

مشترکانی که به دنبال خط های 0912 یا خطوط رند و خاص هستند، همراه اول در مقایسه با سایر اپراتور ها، در زمینه سیم‌کارت رند و سیم‌کارت 0912 انتخاب بهتری است. سیم کارت های دائمی و رند همراه اول نیز با قیمت های بالاتری معامله می شوند.

ایرانسل

ایرانسل، اپراتور هفده ساله کشور در حال حاضر حدود 8 میلیون کاربر فعال دارد. این اپراتور برای مشترکین خود امکانات ویژه ای از جمله سیم‌کارت های نوجوانان، دانشجویی و بزرگسالان در نظر گرفته است. ایرانسل، اپراتور ایرانی است که بواسزه فعالیت مستمر خود موفق به دریافت نشان استاندارد بین المللی تکنولوژی و کیفیت برتر در صنایع ارتباطات اتحادیه اروپا شده است.

این اپراتور علاوه بر ارائه خدمات ارتباطی متنوع به مخاطبان خود، 50 هزار شغل در ایران ایجاد کرده است و در تلاش است تا نیاز کلیه مخاطبان از لحاظ پشتیبانی و خدمات را پوشش دهد.

ایرانسل که به عنوان دومین اپراتور برتر ایران شناخته می شود امکان خرید سیم‌کارت با شماره سفارشی سازی شده را به مشترکان خود می دهد و برای افرادی که به دنبال چنین سیم‌کارت هایی هستند انتخاب مناسب تری است.

قدیمی ترین و محبوب ترین پیش شماره ایرانسل 0935 است که در ابتدا با این پیش شماره در بین مردم شناخته می شد.

ایرانسل نیز سیم‌کارت دائمی داشته و قابلیت دائمی کردن سیم‌کارت های اعتباری آن نیز وجود دارد ولی همراه اول همچنان انتخاب بهتری برای خرید سیم‌کارت دائمی مانند 0912 می باشد.

رایتل

رایتل سومین اپراتور برتر کشور بوده و از دو اپراتور دیگر جدیدتر می باشد. این اپراتور فعالیت خود را از سال 1386 و با شعار همراه هوشمند آغاز نمود. رایتل در سال 1389 با هدف فعالیت در حوزه فن آوری های نوین اطلاعات و ارتباطات، موفق به اخذ پروانه اپراتور سوم تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد. تکیل پوشش دهی سراسری رایتل از طریق رومینگ ملی و ارتقاء تعداد بسیاری از سایت های مخابراتی خود به نسل چهارم یا 4G از برترین ویژگی های این اپراتور می باشد.

"بسته های آبی" در حال حاضر یکی از جذاب ترین امکانات ارائه شده توسط این اپراتورند. این بسته های اینترنتی از 4 تا 34 گیگابایت با توجه به حجم مورد نیاز قابل خریداری هستند.

علاوه بر بسته های اینترنتی که حجم آن توسط کاربر قابل انتخاب است، رایتل بسته های مکالمه نیز ارائه می نماید که مدت آن از 4 روز تا 1 ماه است.

میانگین سرعت اینترنت رایتل نیز طبق گزارش رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 1402 سیر صعودی داشته است در حالی که نمودار میانگین سرعت دو اپراتور دیگر سیر نزولی داشته است.

از لحاظ سرعت اینترنت همراه و تنوع بسته های اینترنتی و مکالمه رایتل انتخاب مناسب تری نسبت به دو اپراتور دیگر است.

هر سه اپراتور معرفی شده دراین مطلب دارای عملکرد عالی در زمینه ارائه خدمات ارتباطی هستند و هر سه سیم‌کارت های با قیمت مناسب و مقرون به صرفه نیز دارند. بنابراین برای انتخاب بهترین اپراتور هنگام خرید سیم‌کارت بهتر است جدول مقایسه اپراتورها بررسی شود.

 

ویژگی ها

همراه اول

ایرانسل

رایتل

آنتن دهی

بسیار خوب

بسیار خوب

خوب

سرعت اینترنت

خوب

خوب

بسیار خوب

پوشش 4G و 5G

دارد

دارد

دارد

تنوع بسته های اینترنتی

متنوع

متنوع

متنوع

هزینه های بسته های اینترنتی

طبق نرخ وزارت ارتباطات

طبق نرخ وزارت ارتباطات

طبق نرخ وزارت ارتباطات

تنوع بسته های مکالمه

متنوع

متنوع

متنوع

هزینه مکالمات

مقرون به صرفه

مقرون به صرفه

مقرون به صرفه

امکان استفاده در خارج از ایران

دارد

دارد

دارد

خدمات رومینگ بین الملل

دارد

دارد

دارد

امکان دائمی کردن سیم‌کارت

دارد

دارد

دارد

خدمات شارژ اضطراری

دارد

دارد

دارد

پشتیبانی از eSIM

ندارد

دارد

دارد

پشتیبانی 24 ساعته

دارد

دارد

دارد

اپلیکیشن اختصاصی

همراه من

ایرانسل من

رایتل من

پشتیبانی از خدمات ارزش افزوده

دارد

دارد

دارد

 

از آنجایی که همراه اول، ایرانسل و رایتل هر سه از بهترین اپراتورهای فعال در کشور هستند و در ارائه خدمات ارتباطی نیز بهترین هستند، تصمیم گیری برای انتخاب اپراتور مورد نظر و خرید سیم‌کارت را برای کاربران سخت می کند.

با استفاده از جدول بالا و مقایسه امکانات سه اپراتور می توان برای انتخاب سیم‌کارت بهتر تصمیم گیری کرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +