نحوه سلب امتیااز سیم کارت همراه اول | رندباز

سلب امتیاز سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول

نحوه سلب امتیااز سیم کارت همراه اول

عدم فعالیت از جمله ارسال پیامک، برقراری تماس و مصرف اینترنت به مدت 90 روز منجر به سلب امتیاز و قطع سیم‌کارت اعتباری همراه اول می گردد.
تاریخ انتشار: 17تیر 1403

عدم فعالیت از جمله ارسال پیامک، برقراری تماس و مصرف اینترنت به مدت 90 روز منجر به سلب امتیاز و قطع سیم‌کارت اعتباری همراه اول می گردد.

سلب امتیاز سیم‌کارت که توسط اپراتورها از جمله همراه اول صورت می گیرد به معنای قطع کامل سیم‌کارت و واگذاری مجدد شماره تلفن همراه به فرد دیگری است. علت و مدت زمان سلب امتیاز در سیم‌کارت دائمی و سیم‌کارت اعتباری متفاوت می باشد. برای مالکان سیم‌کارت دائمی در صورت عدم پرداخت قبوض و برای مالکان سیم‌کارت اعتباری در صورت عدم استفاده از خدمات ارتباطی اتفاق می افتد.

در ادامه مطالب به سوالاتی در زمینه سلب امتیاز سیم‌کارت دائمی و اعتباری همراه اول، جلوگیری از سلب امتیاز توسط همراه اول و روش بازگرداندن سیم‌کارت سلب امتیاز شده پاسخ خواهیم داد.

 

علت سلب امتیاز سیم‌کارت دائمی همراه اول چیست؟

در صورتی که مالک سیم‌کارت دائمی همراه اول در دو دوره متوالی، که دو دوره 4 ماهه می باشد، قبض تلفن همراه خود را پرداخت نکند، ابتدا سیم‌کارت به صورت یکطرفه قطع می گردد. به این معنی که فرد نمی تواند تماس برقرار کند، پیامک ارسال کرده یا از اینترنت سیم کارت خود استفاده نماید ولی دیگران می توانند با او تماس بگیرند یا برای او پیامک ارسال نمایند. پس از یکطرفه شدن سیم‌کارت، در صورتی که مالک خط باز هم بدهی و قبوض معوقه خود را تسویه نکند، اپراتور مجاز به سلب امتیاز سیم‌کارت دائمی فرد می باشد.

پس از سلب امتیاز سیم‌کارت، همراه اول سیم‌کارت را به فرد دیگری واگذار می نماید. برای جلوگیری از غیرفعال شدن سیم‌کارت و واگذاری مجدد آن به فرد دیگر توسط همراه اول بهتر است قبض تلفن همراه خود را به موقع پرداخت نمایید.

 

علت سلب امتیاز سیم‌کارت اعتباری همراه اول چیست؟

سلب امتیاز سیم‌کارت اعتباری همراه اول به دلیل عدم استفاده از خدمات ارتباطی توسط آن صورت می گیرد.

اگر مشترک همراه اول به مدت 90 روز از سیم‌کارت اعتباری خود استفاده نکند به این معنی که از آن سیم‌کارت همراه اول هیچ پیامکی ارسال نشود، تماسی برقرار نشود و از اینترنت همراه نیز استفاده نشود، سیم‌کارت توسط اپراتور سلب امتیاز خواهد شد.

به منظور جلوگیری از سلب امتیاز سیم‌کارت اعتباری خود توسط همراه اول، بهتر است پیش از 90 روز از آن استفاده نمایید و حداقل هر 90 روز از سیم‌کارت اعتباری خود تماس برقرار نمایید.

 

چگونه می توان از سلب امتیاز سیم‌کارت توسط اپراتور جلوگیری کرد؟

مشترکان دائمی همراه اول برای جلوگیری از سلب امتیاز سیم‌کارت خود باید قبوض خود را به موقع پرداخت کنند. درصورت عدم پرداخت قبض تلفن همراه طی 2 دوره 4 ماهه، سیم‌کارت ابتدا به صورت یکطرفه، سپس دو طرفه قطع شده و در نهایت سلب امتیاز می گردد و به فرد دیگری واگذار می شود.

مشترکان اعتباری همراه اول به منظور جلوگیری از سلب امتیاز سیم‌کارت باید از خط خود حداقل هر 90 روز یکبار استفاده نمایند. یعنی پیش از 90 روز از سیم‌کارت تماس برقرار کرده، پیامک ارسال کنند یا از اینترنت همراه آن استفاده نمایند. در غیر این صورت سیم‌کارت اعتباری سلب امتیاز شده و غیر فعال می گردد.

 

آیا سیم‌کارت سلب امتیاز شده توسط همراه اول قابل بازگردانی است؟

در صورتی که سیم‌کارت سلب امتیاز شده هنوز به شخص دیگری واگذار نشده باشد، امکان بازگردانی آن وجود دارد.

جهت بازگردانی سیم‌کارت و فعال سازی مجدد آن باید به دفاتر خدمات ارتباطی همراه اول مراجعه نموده و در صورتی که مالک سیم‌کارت دائمی هستید، بدهی خود را پرداخت نمایید (قبوض معوقه).

در صورت عدم واگذاری سیم‌کارت به شخص دیگر، پس از تایید هویت و پرداخت قبوض معوقه، مالک سیم‌کارت می تواند دوباره سیم‌کارت دائمی همراه اول خود را فعال نماید.

مالکان سیم‌کارت های اعتباری نیز برای فعال سازی مجدد سیم‌کارت خود و جلوگیری از واگذاری مجدد آن به شخص دیگر، باید به دفاتر خدمات ارتباطی همراه اول مراجعه نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


نظرات کاربران


Success!
Error!
!فروشگاه سیم کارتتو ایجاد کن، 2.000 تومان اعتبار هدیه بگیر ایجاد فروشگاه اختصاصی +